Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Umowa na budowę tunelu w Wesołej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
11-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Już za niespełna 2,5 roku kierowcy, piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z nowego tunelu pod linią kolejową w Wesołej. Nowoczesny obiekt powstanie w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku i usprawni ruch w tej części miasta. Dziś podpisana została umowa na jego budowę – to początek inwestycji, która poprawi bezpieczeństwo i skróci czas przejazdu przez tory.

– Działamy skutecznie i dotrzymujemy słowa, które daliśmy mieszkańcom Wesołej i Rembertowa. Konsekwentnie realizujemy obietnice budowy bezkolizyjnych, bezpiecznych przejazdów przez linię kolejową nr 2. Wiadukt w ul. Chełmżyńskiej w Rembertowie już powstaje, a dziś podpisana została umowa na budowę tunelu w Wesołej. Na tym jednak nie koniec. W najbliższym czasie ruszą prace przy budowie kolejnego tunelu – również w Rembertowie, ale w ul. Marsa – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Umowę na budowę tunelu pod linią kolejową nr 2 w Wesołej, rozbudowę ul. Okuniewskiej i Głowackiego oraz budowę łącznika między ulicami Miłą i Głowackiego podpisali wspólnie przedstawiciele Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, PKP Polskich Linii Kolejowych SA oraz wykonawcy prac – firmy WARBUD SA. Inwestycja powinna być gotowa dokładnie za 28 miesięcy.

Dla kierowców, pieszych i rowerzystów

Prace, które ruszą w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, rozpoczną się od budowy tymczasowego przejazdu kolejowego w ul. Żółkiewskiego. W najbliższych miesiącach powstanie także przejście dla pieszych przez linię kolejową po wschodniej stronie przystanku kolejowego Warszawa Wesoła i tymczasowy peron przy torze w stronę Rembertowa. W ramach inwestycji istniejące perony zostaną zastąpione nowymi, wybudowanymi po zachodniej stronie tunelu.

W tunelu na ul. 1 Praskiego Pułku znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, jednostronny chodnik oraz ścieżka rowerowa. Wybudowane będą także m.in. trzy ronda: pierwsze na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego, kolejne na ulicy Okuniewskiej, po zachodniej stronie tunelu oraz trzecie rondo pozwalającego skomunikować biegnącą w tunelu ul. 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego.

Kolejne wiadukty i tunele

Koszt inwestycji, która ma się zakończyć w drugiej połowie 2027 r., wyniesie ok. 93,9 mln zł i zostanie pokryty wspólnie, w równych częściach, przez m.st. Warszawę oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Na tych samych zasadach w sąsiednim Rembertowie powstaje już wiadukt nad linią kolejową nr 2 przechodzącą przez ul. Chełmżyńską, który ma być gotowy pod koniec roku. W najbliższych miesiącach ma się także rozpocząć budowa trzeciego, bezkolizyjnego przejazdu przez linię kolejową nr 2 – tunelu w ul. Marsa. W trwającym przetargu na realizację tej inwestycji wpłynęły dwie oferty. Wybrany wykonawca będzie miał 29 miesięcy na wybudowanie tunelu i przebudowę okolicznych dróg.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Mikołaj Kobryński 11 kwietnia 2025

Kolej na nowo połączyła dwie strony Sulejówka

Infrastruktura

Kolej na nowo połączyła dwie strony Sulejówka

inf. pras. PKP PLK 19 września 2024

Lubliniec. Jeden chętny zaprojektować bezkolizyjną przeprawę przez tory

Infrastruktura

Lubliniec chce bezkolizyjnej przeprawy przez tory

Infrastruktura

Lubliniec chce bezkolizyjnej przeprawy przez tory

Przemysław Farsewicz 03 lipca 2023

Barcelona wybuduje podziemną linię kolejową do centrum

Infrastruktura

Barcelona wybuduje podziemną linię kolejową do centrum

Przemysław Farsewicz 18 grudnia 2022

Zobacz również:

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Mikołaj Kobryński 11 kwietnia 2025

Kolej na nowo połączyła dwie strony Sulejówka

Infrastruktura

Kolej na nowo połączyła dwie strony Sulejówka

inf. pras. PKP PLK 19 września 2024

Lubliniec. Jeden chętny zaprojektować bezkolizyjną przeprawę przez tory

Infrastruktura

Lubliniec chce bezkolizyjnej przeprawy przez tory

Infrastruktura

Lubliniec chce bezkolizyjnej przeprawy przez tory

Przemysław Farsewicz 03 lipca 2023

Barcelona wybuduje podziemną linię kolejową do centrum

Infrastruktura

Barcelona wybuduje podziemną linię kolejową do centrum

Przemysław Farsewicz 18 grudnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5